najlepsza kreatyna
Porady Produkty Zdrowie

Najlepsza kreatyna skuteczne rozwiązanie na przyrost masy mięśniowej

Jednym z najskuteczniejszych i zarazem wyjątkowo bezpiecznych suplementów diety miłośnika sportów siłowych jest kreatyna. Na rynku osiągalnych jest wiele jej odmian, ale cel jeden – wzrost w mięśniach ilości energii, a co za tym idzie, poprzez nagłe jej uwolnienie, więcej energii do spożytkowania, więcej siły, wytrzymałości a także zmniejszeniu tkanki tłuszczowej, a co za tym idzie także i wspaniały wygląd.

Kreatyna to nic innego jak organiczny związek skumulowany w większości w strukturach mięśniowych.

Kategorie kreatyny

Pośród najbardziej powszechnych wymienić można:

– monohydrat kreatyny jeden z niedrogich a skuteczniejszych, a równocześnie najstarszych form, po zmianach nie wywołuje problemów jelitowych. Polecane stosowanie to od 5 do 10 gram dzienne łącznie z węglowodanami prostymi.

– jabłczan kreatyny w odróżnieniu od monohydratu nie powoduje retencji wody. Jest połączeniem kwasu jabłkowego i kreatyny toteż prędzej rozpuszcza się w wodzie i niweluje problemy żołądkowe. Kwas jabłkowy dodatkowo wpływa na cykl odnowy ATP w komórkach mięśniowych.

– CEE inaczej ester etylowy kreatyny to nowa forma kreatyny integrująca tradycyjny suplement z estrem kreatyny (hipotetycznie ma wpływ na szybkie wchłanianie). Środkiem ubocznym powstającym po przyjęciu jest kreatynina.

Najlepsza kreatyna

– staki kreatynowe przed i po treningowe łączą kreatynę z innymi składnikami, żeby oddziaływać na efektywność treningu, czy regenerację. Połączenia z np. argininą, cytruliną oddziaływują na siłę. W stakach potreningowych wprowadzane są BCAA, glutaminina które oprócz regeneracji zapewniają wszystkie wskazane składniki odżywcze konieczne po wysiłku. To, z racji składu, jedne z droższych, ale skutecznych kreatyn.

Są też cytryniany kreatyny, azotany kreatyny, pirogroniany kreatyny, kreatyna buforowana, bezwodna, czy glukonian kreatyny.

Adekwatnie do licznych badań kreatyny orzekano, że różnice w działaniu poszczególnych kreatyn są nieznaczne. Kreatyna jest jednym z prześwietlanych pod każdym względem suplementów, a więc i najbezpieczniejszym. To, o czym wspominają producenci, że najnowsze kreatyny są lepsze od tych starszych są po części prawdziwe, ale to, jaki określony rodzaj suplementu zazywamy uzależniony jest od każdego organizmu osobno, od reakcji układu pokarmowego i jelit itd. Cena nie może być, a przynajmniej nie powinna być, wyznacznikiem jakości suplementu. A więc najlepsza kreatyna to ta, która jest odpowiednio przyswajana przez organizm i wykorzystywana podczas treningu w 100%.

Jaką kreatynę kupić?

Odpowiedzi jednoznacznej na pytanie jaka może być najlepsza kreatyna na masę nie znajdziemy. Biorąc pod uwagę cenę najrozsądniej stosować monohydrat kreatyny. Droższe są staki kreatynowe zawierające w składzie parę odmian kreatyny i składniki, które poprawiają jakość i wyniki treningu siłowego.

Podsumowując decydując się na suplementację z kreatyną trzeba przeanalizować na ranking kreatyn publikowany na przykład na tematycznych serwisach, ale także obserwować własny organizm pod kątem efektów ubocznych. Skład i działanie każdego jej rodzaju jest taki sam. Rozbieżność może być w cenie i ewentualnie czasie, w jakim można będzie zaobserwować działanie kreatyny.

Jak stosować kreatynę?

Kreatyna jest jedną z dogłębniej przeanalizowanych i najbardziej typowych odżywek zażywanych przez fanatyków sportów siłowych, kulturystyki, ale i lekkoatletów na całym świecie. Spotkać można mnóstwo rodzajów kreatyny, to którą stosujemy zależy od intensywności ćwiczeń, organizmu i zasobności portfela. Kreatyna jest legalnym produktem wspierającym przyrost mięśni. Aminokwasy, z jakich składa się kreatyna, pozwalają kumulować w tkance mięśniowej taki zapas energii, żeby wspomagać wysiłek fizyczny towarzyszący wielu dyscyplinom sportu.

Należycie działa w połączeniu z innymi suplementami, na przykład z magnezem – aktywatorem kreatyny.
Niedrogie i stale kupowane rodzaje kreatyny to monohydrat kreatyny jabłczan kreatyny. Rzecz jasna z czasem wydzielono i inne mixy, np. chylat magnezowy kreatyny, glukonian kreatyny, cytrynian kreatyny i wiele innych tzw. staków kreatynowych. Próby udowodniły, że każda z osiągalnych kreatyn ma dość podobne działanie, dlatego dobra kreatyna to taka, którą w każdym calu toleruje nasz ustrój.

Decydując się na suplementację trzeba zwrócić uwagę na skład odżywki – głównie na zawartość wszech obecnych substancji słodzących i aromatów, które zwykle obniżają gramaturę kreatyny w pudełku, a nie dają niczego dobrego (poza smakiem). Każdy sportowiec świetnie wie, jak brać kreatynę. W zależności od skomplikowania ćwiczeń badania pokazują dawkowanie od 0,03g na 1 kg do 1,0 g kreatyny na 10 kg masy ciała sportowca. Podczas suplementacji wzrasta siła i masa mięśniowa trenującego. Do niedawna sądzono, że sesje nie mogły trwać więcej niż 4-8 tygodni bez efektów ubocznych ( z przestrzeganiem przerwy do 4 tygodni między cyklami). Dziś wiadomo, że wspomaganie się kreatyną nie ma znaczenia na funkcjonowanie żadnych narządów wewnętrznych i nie potrzebuje stosowania przerw (pod warunkiem, że osoba przyjmująca odżywkę nie odczuwała kłopotów z nerkami).

Najlepsza kreatyna

Kiedy przyjmować kreatynę?

Jeśli zdecydujemy, że kreatyna może być nam niezbędna do wypracowania konkretnych wyników. Aby efekty te były spektakularne kreatyna w tabletkach musi być przyjmowana w dniu treningowym przed albo po ćwiczeniach, najlepiej na pusty żołądek (choć doszukać się można i teorii, że przyjmowana wraz z posiłkiem przyspiesza wchłanianie składników). Podczas pauzy kreatynę zaleca się przyjmować chili po przebudzeniu, a kolejną przed innym posiłkiem w trakcie dnia. Przyjmowanie kreatyny to doskonały bodziec w okresie zastoju, gdy organizm jest wycieńczony i nieskłonny do współpracy. Dzieje się tak dość często w sportach siłowych tych, gdzie liczy się odporność.

Tak więc podsumowując – kreatyna może być zażywana w razie potrzeby przez osoby początkujące, ale i zaawansowanych sportowców. Nie ma przeciwwskazań, żeby stosować uzgodnioną dawkę kreatyny bez wyznaczania przerw. Kreatyna, oprócz budowy mięśni, wpłynąć może na minimalizowanie tkanki tłuszczowej pod warunkiem, że będzie przyjmowana cyklicznie (godzina przyjmowania kreatyny może być dowolna). Nie ma znaczenia koszt kreatyny – ważny jest skład i z uwagi na to nie ma sensu przepłacać za urozmaicone o inne składniki odżywki – dobra kreatyna to stosowane od lat monohydrat czy jabłczan kreatyny, spowodują ten sam efekt co modne i drogie staki kreatynowe robiące ”karierę” , zwłaszcza w USA.

Titanodrol najsilniejszy środek na przyrost mięśni

Titanodrol to środek na przyrost masy mięśniowej, który rekomendują bywalcy siłowni zwiększający wytrzymałość . To bez znaczenia czy dopiero zaczynasz ćwiczyć czy jesteś już doświadczonym siłaczem, który stosował dużo odżywek i suplementów. Titanodrol jest najlepszym rozwiązaniem dla wszystkich osób pracujących nad swoją sylwetką. Rankingi nie kłamią, przekonaj się sam!

Tabletki na przyrost masy mięśniowej >> ZOBACZ

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *